MAXSUS MUXBIR KIM?

“Nega jurnalist bo‘lmoqchisiz? Bu axir xavfli kasblar sirasiga kiradi-ku. Bir yilda qancha muxbir bevaqt olamdan o‘tishi, nechtasining hayotiga suiqasd qilinishini bilasizmi?” degandi bir domlamiz o‘zining ilk darsidayoq. Kamiga u so‘zini davom ettirib, fikrlarini sonlar bilan isbotlagani ham esimda. Endigina talaba bo‘lgan kezimizda, dabdurustdan aytilgan bu gaplarni balki kimdir hazilga yo‘ygan, boshqa birov kasb tanlovidagi jasoratidan faxrlangandir, ammo men rosti qo‘rqqandim... 

Read more...

E'TIROF E'TIBORDAN BOSHLANADI

Bugun axborot maydonida raqobatning kengayib borayotgani OAV zimmasiga yanada katta mas'uliyat yuklamoqda. Mediabozorda ko‘ngildan joy ola bilgan nashrlar va audiovizual vositalar o‘z xaridori va muxlisini topib ketaveradi.

Read more...

IJTIMOIY TARMOQLAR:QULAY VA FOYDALISINI TANLANG

Texnikaning kun sayin rivojlanib borayotgani, eng avvalo, hayotimizni yanada yengillashtirishga xizmat qilayotir. Shuning barobarida ayrim yoshlar bugungi texnika yutuqlaridan unumli foydalanayotgani ham bor gap.

Ayni kunda zamonaviy uyali aloqa vositalarini ko‘tarib yurish o‘quvchilar uchun ham odatiy hol bo‘lib qoldi. Ular ko‘cha-ko‘yda uchratgan biror-bir qiziqarli voqyea-hodisani kadrga tushirib, ijtimoiy tarmoqlarga joylashtirishga harakat qilishadi. Xullas, bu kabi texnik yutuqlar aksariyat yoshlarning «men»iga aylanib ulgurdi.

Hammamiz ham ijtimoiy tarmoqlarda so‘zlashamiz, o‘z profilimizni boyitamiz. Bunda aniq bir obraz paydo bo‘ladi, lekin u ko‘pincha haqiqatda mavjud obrazdan farq qilishi mumkin. Ko‘plar ijtimoiy tarmoqlarda o‘z obrazini ko‘klarga ko‘tarib yuboradi. Ayniqsa, yoshlar. Ular tarmoqqa eng sara rasmlarini joylaydi, ma'lumotlarni tez-tez yangilaydi. Tabiiyki, ijtimoiy tarmoqlarda uning faolligi boshqalarda mazkur shaxsga qiziqishni keltirib chiqaradi.

Qarabsizki, “internet tufayli sayyoraning istalgan joyi tezda turli soha yangiliklari bilan ta'minlanishi mumkin. Ana shu tufayli insoniyat “umumiy uy”, “umumiy taqdir”, albatta, umumiy tashvishlarga ham ega bo‘ldi”. 

Read more...

DO‘STLIK MINBARI

Mamlakatimizda zamonaviy dizaynda   jamiyat hayotining barcha jabhalarini ifoda etayotgan ijtimoiy, siyosiy, iqtisodiy, adabiy-badiiy, ma'naviy, ma'rifiy, reklama va e'lonlarga boy rangli bezakli jurnallar soni ko‘payib bormoqda. Hozirgi paytda 300 dan ortiq ana shunday jurnallar o‘quvchilarning, bir so‘z bilan aytganda, ma'naviy-ma'rifiy ozuqasiga aylanib ulgurdi. Darvoqye, “Matbuot” do‘konlariga nazar tashlasangiz ushbu nashrlarni ko‘rib, ko‘zingiz quvonadi, bir zumda o‘zingizga yoqqanini xarid qilasiz, albatta. 

Read more...

“INSON HUQUQLARI - JURNALIST NIGOHIDA” TANLOVI YAKUNLANDI

 

Yaqinda Toshkentda O‘zbekiston mustaqil bosma ommaviy axborot vositalari va axborot agentliklarini qo‘llab-quvvatlash va rivojlantirish jamoat fondi, Inson huquqlari bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Milliy markazi hamda O‘zbekiston jurnalistlari ijodiy uyushmasi tomonidan o‘tkazilgan “Inson huquqlari - jurnalist nigohida” nomli respublika tanlovining yakunlari bo‘lib o‘tdi.

Read more...

MUAMMOLI MAQOLALAR TALQINI

 

(“Oila davrasida” gazetasi misolida)

Bugungi kunda jamiyat hayotida sodir bo‘layotgan voqyea-hodisalar haqida tezkor xabar berishning o‘zi yetarli emas. “Inson o‘zi ko‘rgan, guvohi bo‘lgan voqyea-hodisalarni boshqalarga yetkazadi, xabar qiladi... Ammo u bilan chegaralanib qolmaydi, hayotda ko‘rgan, guvohi bo‘lgan ayrim faktlarni bir-biriga qo‘shadi, bir-biridan ajratadi, ularning kelib chiqish sabablari va pirovard oqibatlarini, tub mohiyatini bilishga intiladi, baholaydi, ma'qullaydi yoki inkor qiladi va hokazo”, deydi yozuvchi va publitsist M.Xudoyqulov. Darhaqiqat, aynan mana shu omil jurnalistlarga voqyelik haqida xabar berish bilan birga, uni tahlil qilish, baholash va shuning natijasida ma'lum xulosalarga kelish talabini qo‘yadi. Ushbu talablarni bajarish vositasi sifatida tahliliy janrlar ishga tushadi.

Read more...

“JONLI KUNDALIK” YOXUD AXBOROT XURUJIGA QARSHI FIKR DEVORI

Axborot uchun kurashda birinchilik kimning, kimlarning qo‘lida? Albatta, jurnalist va OAV xodimlarining, deyishingiz mumkin. Biroq so‘nggi paytlarda fuqarolik jurnalistikasi fenomenini vujudga keltirgan yangi toifa vakillari - bloggerlarning paydo bo‘lgani masalaga boshqacha yondashuvni talab etadi. Xo‘sh, bloggerlar aslida kimlar? Ular qachon va qanday qilib axborot bozorini mahv etdilar? Professional OAVga raqobatbardosh kuchga aylangan bloggerlar qachon minglab kishilik auditoriyani o‘z atrofida to‘plashga ulgurdi?

Read more...

ISMIGA MUNOSIB SIYMO

Xudoybergan Devonov yurtimizda fotografiya, kinematografiyaga tamal toshini qo‘ygan, yuzlab noyob suratlar, ko‘plab hujjatli filmlar yaratgan zot hisoblanadi.

Xudoybergan o‘sib, ulg‘a­yib, o‘qib, o‘rganib qutlug‘ nomiga munosib iste'dod sohibi bo‘lib yetishadi. O‘z davrida xon saroyida xizmat qilgan otasi Nurmuhammad Devonov zehni o‘tkir, tirish­qoq o‘g‘lining ma'rifatli ziyoli bo‘lib yetishishi uchun barcha sharoitni yaratib beradi.

Read more...

“ZARAFSHON”NING SOYASI HAMMAGA HAM YETMAYDI


Ingliz gazetasi “Gardian” bosh muharriri J.Ferbining fikricha, “auditoriyani doimo allaqanday favqulodda, g‘ayritabiiy xabarlar o‘ziga tortadi. Bizga yoqadimi-yo‘qmi, muvaffaqiyatli tugagan barcha qatnov - safarlardan ko‘ra yagona aviatsiya halokati odamlarni ko‘proq qiziqtiradi”.

G‘arblik hamkasbimizning fikrida jon bor. Har qalay, mushtariy matbuot saviyasini “bo‘lib o‘tdi” qolipidagi axborotlar bilan emas, tanqidiy chiqishlar bilan o‘lchaydi. Bu borada Samarqand viloyatining bosh nashri - “Zarafshon” gazetasi boshqa mahalliy va markaziy nashrlarga ham o‘rnak bo‘lgulik salohiyatga ega.

Read more...

  • So'ngi yangiliklar
  • Ko'p o'qilgan

RASMIY SAYTLAR

REKLAMA

REKLAMA

 

 

 

 

 

 

Kalendar

March 2017
S M T W T F S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

.