JURNALIST SO‘ZI: TALQIN, TAHLIL, TANQID

2016 yilning birinchi choragida mamlakatimiz ommaviy axborot vositalarida e’lon qilingan tahliliy-tanqidiy materiallar haqida

Joriy yilning ayni shu davrida mamlakatimiz ommaviy axborot vositalarida e’lon qilingan materiallarni tahlil qilar ekanmiz, avvalo ijtimoiy-siyosiy hayotimizdagi muhim voqea va o‘zgarishlar, markazda va joylarda amalga oshirilayotgan bunyodkorlik ishlari aniq misollar, fakt va raqamlar asosida muntazam yoritib kelinayotganini ta’kidlash lozim.

Read more...

ONA DIYORIMIZ — XORIJLIK JURNALISTLAR NIGOHIDA

Bugun har bir soha xodimi uchun dunyo eshiklari keng ochiq. Xorijda malaka oshirish deysizmi, chet ellik hamkasblar bilan tajriba almashishmi, imkoniyat yetarli. Azaldan bobokalonlarimiz ham Buyuk Ipak yo‘li orqali qator davlatlar bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yish hadisini olgan. Mamlakatimiz mustaqilligi sharofati bilan hozirgi kunda bunday imkoniyatlar ko‘lami yanada kengaydi. Birgina yaqin hamkorimiz — Xitoy xalq respublikasi bilan o‘zaro manfaatli aloqalarimiz mustahkamlanib borayotgani bunga misol bo‘la oladi. Bunday munosabatlar jurnalistlar o‘rtasida ham o‘rnatilayotgani o‘z samarasini bermoqda.

Read more...

MEDIASAVODXONLIK VA U NIMA UCHUN KERAK?

2015 yili har bir amerikalik internetda kuniga 8,4 soat o‘tirib, mediakontent bilan tanishgan bo‘lsa, filippinliklar bunga 10,6 soat, rossiyaliklar 4,6 soat, yurtimizda 1,6 soatni ajratishmoqda. So‘nggi ma’lumotlarga ko‘ra, dunyoda internet foydalanuvchilarining soni 2,6 milliardni tashkil etgan bo‘lsa, O‘zbekistonda mazkur raqam 19 milliondan oshdi va shundan 7 million nafari mobil foydalanuvchilardir.

Read more...

DO‘STLIK RISHTASI

Mamlakatimiz dunyodagi barcha davlatlar bilan o‘zaro tenglik, do‘stona aloqalarni mustahkamlab kelmoqda. Jumladan, jahonda iqtisodiy yuksalish borasida yuqori natijalarga erishgan Xitoy Xalq Respublikasi bilan ham teng sherikchilik munosabatlari o‘z samaralarini berayotir.

Read more...

MUHARRIRLAR MAHORAT MAKTABI

Bilamizki, matbuot va OAVning boshqa turlari axborot oqimini aholiga tezkor yetkazib beradigan yagona vosita. Bundan tashqari u ommaniing dunyoqarashini shakllantirishda, ma’naviy saviyasini yuksaltirishda alohida rol o‘ynaydi. Shu bois ham OAVga jamiyatni demokratlashtirish, fuqarolarning faolligini oshirish borasida muhim ahamiyatga ega qurol sifatida qaraladi. Mamlakatimizda OAV erkin va u demokratik printsiplarga asosan faoliyat ko‘rsatmoqda. 

Read more...

HUQUQIY MADANIYAT — FUQAROLIK JAMIYATI ASOSI

Bugungi kunda har birimiz hamma joyda va hamisha huquqiy munosabatga ro‘para kelamiz. Ayniqsa, har jihatdan yetuk jurnalist bo‘lish uchun huquqshunoslik sohasini chuqur bilishga to‘g‘ri keladi.“Yosh jurnalistlar klubi”ning navbatdagi mashg‘ulotiga yuridik fanlar doktori Akmal Saidovning tashrifi yosh jurnalistlar qalbida huquqshunos jurnalist bo‘lish istagini uyg‘otgan bo‘lsa ajab emas.

Read more...

NOSHIRLIK VA MATBAA KORXONALARIGA HUQUQIY KO‘MAK

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Islom Karimovning Mamlakatimizni 2015 yilda ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish yakunlari va 2016 yilga mo‘ljallangan iqtisodiy dasturning eng muhim ustuvor yo‘nalishlariga bag‘ishlangan Vazirlar Mahkamasi majlisidagi ma’ruzasida ta’kidlangan vazifalarning amalga oshirilishi bo‘yicha joylarda keng qamrovli ishlar amalga oshirilmoqda.

Read more...

AXBOROT QUROLI

qachon va nima maqsadda qo‘llaniladi?

Yangi tamaddun to‘lqini axborotni davrning birinchi darajali qadriyatiga aylantirdi. Yashab turgan asrimiz AXBOROT ZAMONI degan nom oldi. Fan-texnika taraqqiyotining olamshumul yutug‘i bo‘lmish raqamli kommunikatsiyalar AXBOROT TEXNOLOGIYALARI deb e’tirof etildi.

Read more...

PUBLISISTIKA — TARIXIY MANBA

Bugun taraqqiyot pillapoyasidan ildamlab borayotgan yurtimizning har jabhasi paydar-pay qalamga olinsa, o‘nlab boburnomalar, yuzlab sayohatnomalar yaratishga arzigulik manbalar mavjud. Masalan, mustaqillik sharofati bilan aholisining turmush tarzi tubdan farovonlashgan Samarqand‚ Andijon, Farg‘ona, Namangan, Urganch kabi shaharlar, butunlay qiyofasi yangilanayotgan azim Shahrisabz yoki boshqa shahar va qishloqlardagi bunyodkorlik ishlarining o‘zi bir olam mavzu.

Read more...

MAQOLA YOZISHDAN AVVAL...

 

Bugungi kunda respublikamizda 700 ga yaqin gazeta, 280 dan ortiq jurnal nashr etilmoqda. Ulardagi ixtisoslashuv turfa va albatta yo‘nalishdan kelib chiqqan holda talqin hamda o‘ziga xos yondashuvlar bo‘lishi tabiiy.

Eng chekka hududlar nashrlarida ham dolzarb mavzularga bildirilgan munosabatlar, faol fuqarolik pozitsiyasi, jamiyatimizdagi turli muammolarning olib chiqilishi o‘sha gazeta jamoasining bugungi kun bilan hamnafas ekanligidan dalolat beradi. Bu quvonarli hol, albatta. Biroq ba’zi gazeta-jurnallarni varaqlar ekansiz, maqolalarda noxolis ma’lumotlar, g‘aliz jumlalar, o‘rniga tushmagan so‘zlar, imloviy xatolar yoki dizayndagi jiddiy nuqsonlar ko‘zga tashlanadi.

Read more...

DUNYO VOQEALARIGA UYG‘OQ SHUUR BILAN

Qarshingizda turgan bolakayni suratga tushirib ko‘ring-a... U sizga qarab shiringina kuladi, ko‘zchalarida quvonch porlaydi. Jajji qo‘lchalarini cho‘zib  fotoapparatingizga intiladi...

 Butun dunyo bolalari shunday bo‘lsa edi...

Read more...

“QISQA VA LO‘NDA BO‘LSIN!”

Oqdaryo tumanida endilikda so‘lim bir maskan bor. Aytishlaricha, Qorabotir deb nomlangan o‘sha qishloqda ishq va vafoning afsonaviy qahramonlari — Tohir va Zuhraning qabri mavjud ekan. Ushbu maskan tuman ahlining mehnati bilan endilikda so‘lim go‘shaga, obod ziyoratgohga aylandi.

Read more...

OAVDA DIZAYN — MUHIM OMIL

Gazeta chop etib, uni mushtariylar qo‘liga yetkazib berish nihoyatda mashaqqatli yumush. Mahsulotingiz risoladagidek bo‘lmasa uni omma qabul qilmaydi. Buning uchun esa tahririyat xodimlari bir tanu bir jon bo‘lib, bor mahorati, iste’dodini ishga solib ijod qilishlari zarur. Ayniqsa, bu jarayonda maqolalarni sahifaga joylab, ko‘rkam dizayn yaratuvchi, oson o‘qiladigan “shrift”lardan foydalanib, mavzuga mos suratlar bilan materiallarga “jon kirituvchi” dizaynerlarning ham mehnati salmoqlidir.

Bir qarashda ular ijodkorga o‘xshamaydi, dizaynerlik qilish uchun kompyuter dasturlari to‘g‘risidagi bilim va undan foydalanish mahorati bo‘lsa, yetarlidek. Aslida esa, buning o‘zi kamlik qiladi, dizaynerlarda nozik estetik did, keng tafakkur, ijodkorlik qobiliyati ham bo‘lishi zarur. Chunki, “dizayn” so‘zining lug‘aviy ma’nosi ham (inglizcha “chizmoq”, “badiiy loyihalamoq”) bu kasb egalari badiiylik, go‘zallik bilan hamnafas insonlar ekanini bildiradi.

Axborot kommunikatsion texnologiyalari rivojlanishi, gazeta sahifalashda yangi dasturlar — peyjmeker, korol, fotoshop paydo bo‘lishi natijasida “zamonaviy dizayn” tushunchasi yuzaga keldi. Internet, televidenie kabi zamonaviy axborot vositalari taraqqiyoti auditoriyaning bosma nashrlarga qo‘yadigan talabini ham kuchaytirdi. Endi kishilar gazeta sahifalaridagi maqolalarning saviyasi, originalligi bilan birga uning dizayni, rasmlar joylashuvi, matnning o‘qish uchun qulayligi, ranglaru shriftlarga ham alohida e’tibor qaratishmoqda. Xo‘sh, bugungi zamonaviy dizayn qanday bo‘lishi kerak? Bu sohada qo‘llanayotgan qanday innovatsion g‘oyalar, zamonaviy tendentsiyalar jahon tajribasida o‘zini oqlayapti? Xalqaro auditoriyaning talabi qanday? 

Zamonaviy xorijiy bosma nashrlarni kuzatar ekanmiz, ular auditoriya talablarini inobatga olgan holda televidenie, internet bilan teng raqobat qila olishi uchun yangi innovatsion g‘oyalar, zamonaviy tendensiyalardan foydalanilayotganini ko‘ramiz. Shulardan biri gazetalarda infografika, diagramma, jadvalli ma’lumotlarni taqdim etishdir. Bularni ma’lum sohaga ixtisoslashgan Rossiyaning “RBK” va Amerikaning “Financial Times” nashrlarida kuzatishimiz mumkin. Bu usul ma’lumotlarni hamma uchun tushunarli, ortiqcha so‘zlardan holi hamda  qiziqarli tasvirlar bilan yetkazib berish imkonini yaratadi. Katta hajmli, faktlarga boy materiallar mazmunini to‘ldirish maqsadida grafik ma’lumotlarni berish, asosiy faktlarni ajratib ko‘rsatish samarali usul hisoblanadi. Yana bir usul — havodan foydalanish, gazeta tilida bu usul “oqlashtirish”, deb ataladi. Sarlavha va matnlar, ular orasidagi materiallarning mag‘zini ochib beruvchi jumlalarni ramka, chiziqlar bilan emas oddiygina bo‘shliq(vozdux) orqali ajratib ko‘rsatishdir. 2009 yilda “The best design” tanlovida birinchi o‘rinni egallagan “Aktsiya” gazetasi bu usuldan keng foydalanadi. Bir qarashda bu dizayn oddiy tuyuladi, lekin undagi kichkina detallarda ham katta mehnat yotganiga guvoh bo‘lasiz. Hindistondagi “Daily Times”, Rossiyadagi “Kommersant”, “Novыe izvestiya” kabi nashrlar sarlavhalarni ko‘zga tashlanadigan katta shriftlarda beradi. Asosiy sarlavha ostida esa maqola mazmunini ochib beruvchi tagsarlavhalar qo‘yiladi. Bunday sarlavhalar mushtariy e’tiborini tortadi, tagsarlavhalar orqali maqola mazmuni haqida ilk taassurotlarga ega bo‘lgan holda, o‘quvchi uni o‘qishi yoki o‘qimasligi mumkin. Individuallik mushtariylarni o‘ziga jalb etish va nashrning boshqa gazetalardan ajralib turishini ta’minlaydi. Ko‘pgina nashrlar bunga o‘ziga xos rang yaratish, yoki bir rangdan doimiy foydalanish orqali erishadi. Masalan, “Argumentы i faktы” qizil rangdan unumli foydalanadi. Yuqorida keltirilgan “Financial Times” gazetasi esa maxsus pushti rangdagi qog‘ozlarda nashr etiladi. Qarabsizki, u sotuv rastalarida boshqa gazetalardan ajralib turadi. Mashhur gazetalardan yana biri “New York Times” XIX asrdan beri gazeta nomining shriftini o‘zgartirmaydi. Bu eski yozuv shrifti bo‘lganligi uchun boshqa nashrlar uni qo‘llamaydi. Mushtariylari minglab gazetalar orasidan nomining o‘zidanoq o‘z nashrini tanib oladi. Demak, ba’zi holatlarda qat’iy an’anaviylik ham mushtariylar soni va hurmatini oshiradi.

Maqola mazmuniga xos rasm tanlashning o‘zi ham bir mahorat. “Agar suratlar chin san’at asari bo‘lsa u sen haqingda so‘zlay boshlaydi”, deb bejiz aytishmagan. Ko‘pincha jarayonni tasvirlovchi suratlar qadrlanadi, ya’ni koptok ushlab turgan futbolchidan uni darvozaga yo‘llayotgan hujumchining surati ta’sirliroq, albatta. Jurnalistik tekshiruvlarga ixtisoslashgan “Sovershenno sekretno” nashrida voqeiy suratlar beriladi. Bunda tasvir orqali maqola mazmunidan mushtariy xabardor qilinadi.

Ko‘pgina nashrlarning yana bir muhim jihati suratlar hajmi katta qilib joylashtiriladi va maqola mazmuniga singishib ketadi. Gazetani qo‘liga olgan mushtariy, avvalo, undagi tasvirlarni tomosha qilishi sir emas. Shuning uchun mavzuga xos suratlarni topish va uni joylashtirish juda muhim.

Matbuotda, asosan, maqolalar saviyasiga katta e’tibor qaratiladi, chindan ham qanchalik chiroyli dizayn qilinmasin maqola o‘qishli bo‘lmasa bekor. Ammo gazeta dizayni mushtariylarda nashr to‘g‘risida ilk taassurotni berishini ham unutmaslik kerak. Shunday ekan, bu uning ommalashuvida birlamchi omildir.

 Sanjar ESHMURODOV 

“YOSH JURNALISTLAR KLUBI”DA

amaliy suhbat, munozara va xulosalar

Bugun yurtimizda yosh jurnalistlarga o‘z malakalarini oshirishi uchun katta imkoniyatlar yaratilmoqda. O‘quv muassasalarida, talabalar amaliyot o‘taydigan tahririyatlar qoshida “Mahorat maktablari” tashkil etilgan. Bundan maqsad iqtidorli yoshlarni aniqlash va rag‘batlantirish, ularda kasb malakalarini shakllantirishdir.

unisi quvonarliki, bu ishlar biror bir majburiyatsiz, tahririyatlarda xizmat qilayotgan ustoz jurnalistlarning tashabbusi bilan beg‘araz amalga oshirilmoqda. Masalan, O‘zbekiston Jurnalistlari ijodiy uyushmasi qoshida tashkil qilingan “Yosh jurnalistlar klubi”ning faoliyati ham buning yorqin dalilidir. O‘zbekiston Milliy va Jahon tillari universitetlarining jurnalistika fakultetlari talabalari, tahririyatlarda faoliyat ko‘rsatayotgan yosh jurnalistlar darsdan bo‘sh paytlarida ixtiyoriy ravishda mazkur klubda sohaga oid bahs va munozaralar olib borishadi, sohaning sir-sinoatlaridan xabardor bo‘lishadi.

Kuzatib borayotgan bo‘lsangiz, ushbu klubda faoliyat qizg‘in, bahs-munozaralar qaynoq. Talabalar o‘zlarini o‘ylantirayotgan masalada fikrini baralla aytadi. Mutaxassislar esa munosabat bildiradilar. Hayotiy tajribalari bilan o‘rtoqlashadi. Kasb sirlarini o‘rgatadi. Natijada esa istiqbolli rejalar tuziladi.

Xususan, to‘rtinchi fevral kuni klubning navbatdagi yig‘ilishiga taklif etilgan O‘zbekiston jurnalistlarini qayta tayyorlash markazi direktori Gulnora Bobojonova jurnalistikaning huquqiy asoslari haqida munozara uyushtirdi.

 

JURNALISTIK FAOLIYAT QONUN HIMOYASIDA

— Jurnalist o‘z huquqini bilishi, shunga monand harakat ham qilishi lozim. Qonun erkin fikr bayon qilish uchun qalqon vazifasini o‘taydi. Agar siz o‘zingizni himoya qila olmasangiz qanday qilib xalqning manfaatlari yo‘lida ishlashingiz mumkin?! — deydi tajribali jurnalist.

Bugungi kunda jurnalistning ezgulik yo‘lidagi har qanday harakati qonun bilan himoya qilinadi. Xususan, Bosh Qomusimiz – Konstitutsiyaning         67-moddasida shunday deyilgan: “Ommaviy axborot vositalari erkin va qonunga muvofiq ishlaydi. Ular axborotning to‘g‘riligi uchun belgilangan tartibda javobgardirlar. Senzuraga yo‘l qo‘yilmaydi”. OAV to‘g‘risidagi O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiya qoidalari, “Ommaviy axborot vositalari to‘g‘risida”, “Jurnalistik faoliyatni himoya qilish to‘g‘risida”, “Axborot olish kafolatlari va erkinligi to‘g‘risida” kabi qonunlarning qabul qilinishi jurnalistlarga qanot bermoqda. Xo‘sh, jurnalistlar bu huquqlarning barchasidan foydalanadimi? Sohaga endi qadam qo‘yayotgan yoshlarning bu haqida bilimi qay darajada? Bu gal “Yosh jurnalistlar klubi”da shu kabi savollar yuzasidan mulohaza yuritildi.

Bir paytlar davlat boshqaruv organlaridan ma’lumot olish juda mushkul edi. Ularning faoliyati iloji boricha oshkor etilmas, yopiq eshiklar ortida nimalar bo‘layotganini ko‘pchilik bilmasdi. Tabiiyki, bunday muhit odamlarda loqaydlikni keltirib chiqarardi. Endi esa “Davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari faoliyatining ochiqligi to‘g‘risidagi qonun” qabul qilinishi munosabati bilan mavjud muammolarni bartaraf etish imkoniyati paydo bo‘ldi.

Mashg‘ulot davomida — nima deb o‘ylaysiz, jurnalistik faoliyat nega buncha qattiq himoya qilinadi? Nega aynan jurnalistlarni himoya qilish uchun bir qator qonunlar qabul qilingan? kabi savollarga birgalikda javob izlandi. Hamma turli fikrda. Gulnora Bobojonovaning o‘zi bu savollarga javobni oydinlashtirdi:

— “Qachonki, xalqning ovozi bo‘lgan jurnalistlar xolis bo‘lsa, jamiyat hayotini erkin yorita olsa, shundagina haqiqiy fuqarolik jamiyatini qurgan bo‘lamiz. Jinoyatchilik, o‘g‘irligu aldov yo‘li bilan yetkazilayotgan zararlar haqida ochiq-oydin aytilmasa, bu illatlar hech qachon yo‘qolmaydi. Matbuot jamoatchilikni ana shunday illatlarga qarshi kurashishga chorlaydi. Ijtimoiy sheriklik qaror topadi. Shuni chuqur his qilgan holda davlatimiz jurnalistik faoliyatni himoya qiladi”.

Boshqa sohalarda bo‘lgani kabi jurnalistikada ham odob-axloq qoidalari mujassam. Jurnalist rioya qilishi kerak bo‘lgan talablar qonun hujjatlarida o‘z aksini topgan. Bu haqida ham qizg‘in suhbat bo‘ldi. Talabalar o‘zlari tushunmagan qonunlarni, odob qoidalarining sharhini ustozdan so‘rashdi va tegishli javob olishdi.

Yoshlarning qiziqishlari ham, istaklari ham turlicha. Kimdir ekojurnalistikaga, kimdir harbiy jurnalistikaga, kimdir sport jurnalistikasiga, kimdir parlament jurnalistikasiga, yana kimdir teleradio jurnalistikaga, boshqasi esa internet jurnalistikaga qiziqadi. Klubda esa barcha ishlar rejalashtirilgan. U shunchaki faoliyat olib bormaydi. Yosh jurnalistlarning istaklariyu qiziqishlarini avval o‘rganib shunga monand mavzular atrofida fikr almashiniladi. Shuning uchun ham klub yoshlar talpinadigan maskanga aylanib ulgurdi. Xususan, klubda oltinchi fevral kuni o‘tkazilgan yana bir mashg‘ulot harbiy-vatanparvarlik mavzuida material tayyorlashga ixtisoslashgan jurnalistlar faoliyatiga bag‘ishlandi.

 

“HARBIY JURNALIST BO‘LMOQCHIMAN”

Vatanni sevish qanday bo‘lishini harbiylardan o‘rganish kerak. Ular kunu tun tinmay xalq tinchligi yo‘lida xizmat vazifalarini o‘taydilar. Ular bor ekan, yurtimiz tinch, osmonimiz musaffo. Qishni qish, yozni yoz demaydigan ko‘ksi qalqon harbiy akalarimiz bilan qancha faxrlansak arziydi. Shu jumladan, ularning hayotini yoritadigan jurnalistlarning ishlari ham tahsinga loyiq. O‘zbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligining markaziy matbuot organi — “Vatanparvar” gazetasi jamoasi bilan uchrashar ekanmiz, ko‘nglimizda bir ajib havas uyg‘ondi. Ularning egnidagi ko‘rkam liboslarning o‘zi yelkalaridagi mas’uliyatning naqadar zalvorli ekanini anglatadi.

— Harbiy-vatanparvarlik mavzuida material tayyorlashga ixtisoslashgan jurnalist bo‘lish oson emas. U insondan kuchli matonat, jasorat va fidoiylikni talab qiladi. Siz bor bilim va iqtidoringizni Vatan tinchligi yo‘lida xizmat qilayotgan mard o‘g‘lonlarning ibratli ishlarini xalqqa yetkazish uchun sarflaysiz. Bu esa, harbiy taomil va qoidalarni yaxshi bilmasdan amalga oshiriladigan ish emas, — deydi O‘zbekiston Jurnalistlari ijodiy uyushmasi qoshidagi “Harbiy-vatanparvarlik” Kengashi raisi, gazeta bosh muharriri, podpolkovnik Alijon Safarov, — Masalan, harbiy jurnalist lavha qahramonining jasoratli ishlarini shunday mohirlik bilan ifoda etsinki, unda uning vazifasiga sodiqligi, mahorati va vatanparvarligi to‘la aksini topsin.

Darhaqiqat, vatanparvar bo‘lish kerak, vatanni sevish lozim, xalq uchun xizmat qilish burchimiz, deb bot-bot takrorlashdan ko‘ra, Vatan uchun jon fido qiladigan insonlarning jasorati haqida yozilgan bitta maqola ming chandon ta’sirli bo‘ladi va boshqalarda ham vatanparvarlik hissini uyg‘otadi.

— Ushbu tahririyatga ishga birinchi bor kelganimda yangi bir dunyoga kirib qolgandek bo‘ldim. Bu yerda qat’iy intizom bor. Ushbu gazetaning muxbiriga aylanganimdan keyin o‘zimni harbiylardek his qila boshladim, — deydi gazeta muxbiri sifatida yaqinda ish boshlagan Aziz Norqulov, — Ha, ishimiz shuni talab qiladi. Muhimi, o‘z ishimdan mamnunman.

Bu so‘zlarni eshitib klub a’zolarida harbiy jurnalist bo‘lishdek istak uyg‘ondi. Bugun qurolli kuchlarimizning madaniyati ham, mahorati ham yuqori. Ular har tomonlama bilimga ega. Vatanning mohiyatini, unga xizmat qilishdek saodatni his qila oladilar. Ba’zi yurtlardagi kabi faqat o‘z manfaatlari uchun harakat qilmaydilar. Shu el, shu xalqning tinchligi uchun kerak bo‘lsa jon fido etadilar. Bugunning qahramonlari aynan ulardir. Klubdagi har bir yosh jurnalistning ko‘nglida  shunday fikrlar tug‘ilgan bo‘lsa ajab emas.

Harbiy jurnalist bo‘lishga nafaqat o‘g‘il bolalar, balki qizlar ham katta qiziqish bildirishadi. Bugun sohada shunday ayol jurnalistlar borki, ham oilasi farovon, ham o‘z vazifasini a’lo darajada bajaradi.

— Men harbiy jurnalistikaga doim qiziqib kelganman. Qalbimda vatanning mard o‘g‘lonlarini madh etishdek istak bor edi. Yuragimda jo‘sh urayotgan shijoat meni “Vatanparvar” gazetasiga yetaklab keldi. Bu yerda ish boshlaganim, egnimga mana bu libosni kiyishim, menga o‘zgacha g‘urur bag‘ishlaydi, — deydi muxbir kapitan Gulnora Hojimurodova, — Harbiy jurnalistikaning nozik qirralarini o‘rganganim sayin mahoratim oshib borayapti. Sohaga oid ilmiy adabiyotlarni o‘qib izlanaman. Natijada esa ko‘proq bilimga ega bo‘laman.

Ha, har bir sohaning o‘ziga xos xususiyatlari, qiyinchiliklari bo‘ladi. Kasbini sevgan inson esa hech narsaga qarab o‘tirmay faqat va faqat olg‘a intiladi.

Bu uchrashuv yosh jurnalistlarga shijoatli bo‘lish, ko‘zlangan maqsaddan qaytmaslik kerakligini, harbiy jurnalistikaning sirlarini, vatanga xizmat qilish saodati naqadar lazzatli ekanini o‘rgatdi. Talabalar o‘zlarini qiziqtirgan savollarga munosib va batafsil javob olib bilimlarini oshirishdi. O‘ylaymizki, bunday uchrashuvlar yoshlarning kelajakdagi faoliyatiga ijobiy ta’sir ko‘rsatadi.

Klubning kelgusi mashg‘ulotlari haqida sizni xabardor etib boramiz.

 

Shohsanam KOMILOVA,

klub a’zosi

MA’NAVIY HAYOT CHASHMASI

Kitob o‘qish, umuman, mutolaa inson hayotiga zeb, go‘zallik, tarovat olib kiradi. Modomiki, o‘qishga tutinganingiz ma’naviy hayotimizga doir lavhalar bo‘lsa, ayricha e’tibor va ixlos bilan ko‘z yugurtirasiz.

Read more...

«YANGIYO`L»GA YANGI YO‘L TILAB

Toshkent viloyati Yangiyo‘l tumanining “Yangiyo`l” gazetasi 1930 yil 7 martdan chop etila boshlangan. Ko‘rinib turibdiki, tahririyat ko‘p yillik tajriba va o‘z an’analariga ega. Gazeta ayni paytda A3, sakkiz sahifadan iborat bichimda chop etilmoqda. Odatda to‘rtinchi, beshinchi sahifalari TV dasturlariga bag‘ishlanadi. Ushbu nashrni kuzatar ekanmiz, “Dolzarb mavzu”, “Nigoh”, “Ogohlik — davr talabi” kabi ruknlar ostida ogohlikka chaqiruvchi bir qancha materiallar e’lon qilinganidan bir  o‘quvchi sifatida ko‘nglimiz to‘ladi.

Read more...

GAZETA – HAYOT OYNASI

Narpay tumanida viloyat hokimligi hamda O‘zbekiston Jurnalistlari ijodiy uyushmasi viloyat bo‘limi hamkorligida «Bosma nashrlar tahririyati ishini tashkil etish» mavzuida seminar o‘tkazildi.

Viloyat, tuman va shahar gazetalari muharrirlari, bosmaxona direktorlari, Yozuvchilar uyushmasi a’zolari ishtirok etgan tadbirda O‘zbekiston Jurnalistlari ijodiy uyushmasi raisi o‘rinbosari O‘.Mirzayorov, uyushmaning viloyat bo‘limi raisi F.Toshev, Narpay tumani hokimi B.Yusupov bugungi globallashuv davri va tezkor axborot almashinuvi jarayonida ommaviy axborot vositalarida hayotni to‘laligicha aks ettirish nechog‘lik muhim ekanligi xususida so‘z yuritdi. Shuningdek, tahririyatlar «Davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari faoliyatining ochiqligi to‘g‘risida»gi qonun va shu kabi qonunchilik hujjatlarida belgilangan tamoyillar asosida faoliyat olib borishlari lozimligini ta’kidlashdi.

Read more...

ZAMON BILAN HAMQADAM NASHRLAR

Bugun dunyo axborotlar ummonida suzib yurgan kemaga o‘xshaydi. U to‘lqinlar ta’sirida goh o‘ng, goh so‘l tomon chayqalib turibdi. Turli axborot vositalari ummondan bir tomchi bo‘lib yashab qolishga, ulkan kema ahli diqqatini tortishga harakat qilmoqda. Vaqt charxpalagi esa ularni saralashdan to‘xtamaydi.

Ma’lumotlarga qaraganda, respublikamizda OAV soni 1400 dan ziyod. Shundan 300 tasi jurnal. Bosma ommaviy axborot vositalarining bu turi azaldan mazmun, shakl, dizayn jihatdan ustunlikka erishib kelgan. Shu o‘rinda ancha yo‘lni bosib o‘tgan “Guliston”, “Fan va turmush” jurnallarini esga olish kifoya.

Read more...

SO‘ZINGIZGA XARIDOR BORMI?

Jurnalist — jamiyatning ilg‘or kishisi. Buni jurnalistika fakultetida o‘qib yurgan kezlarimiz ustozlarimiz bot-bot qulog‘imizga quyishardi. Darhaqiqat, ilg‘or kishi sifatida xalq oldida so‘z ayta bilish, uning fikrini ifodalash, haqiqatni ob’ektiv tarzda yoritish jurnalistdan bilim va yuksak mahorat talab qiladi.

Read more...

OAV VA HUDUDIY DASTURLAR IJROSI

Xo‘sh, mahalliy hokimliklar tomonidan tasdiqlangan dasturlar joylarda qanday amalga oshirilmoqda? Ularning ijrosi ustidan jamoat nazorati nechog‘li yo‘lga qo‘yilgan? Dasturlarning ommaviy axborot vositalarida yoritilishi-chi? Bundan ko‘ngil to‘lyaptimi?

Samarqandda O‘zbekiston Jurnalistlari ijodiy uyushmasi, uning hududiy bo‘limi hamda viloyat hokimligi hamkorligida tashkil etilgan «Hududiy das­turlar ijrosi ustidan jamoatchilik nazoratini amalga oshirishda ommaviy axborot vositalarining o‘rni» mavzusida o‘tkazilgan seminarda shu kabi savollarga javob izlandi.

Read more...

  • So'ngi yangiliklar
  • Ko'p o'qilgan

MDH: AMALIY HAMKORLIK INSTITUTI

2017-10-18 12:31:15

Mo‘jizalar izlab Misrdan ...

2017-10-18 12:29:50

Olovli sahifalar

2017-10-04 09:26:07

AFSHONAGA SAFAR

2017-09-20 07:40:47

RASMIY SAYTLAR

REKLAMA

REKLAMA

 

 

 

 

 

 

Kalendar

October 2017
S M T W T F S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

.