ILHOMBAXSH IJODIY SAFAR

Bugungi globallashuv ommaviy axborot vositalari xodimlari oldiga ko‘plab vazifalarni qo‘ymoqda. Bilimli, hozirjavob, yuqori malakaga ega jurnalistlarning o‘zaro tajriba almashishlarining yo‘lga qo‘yilgani ham muhim ahamiyat kasb etmoqda.

Read more...

HAMKORLIKNING YANGI BOSQICHI

Bugungi kunda mamlakatimizda 1400 dan ziyod ommaviy axborot vositalari bo‘lib, ular samarali faoliyat yuritishi uchun zarur huquqiy asos va kafolatlar yaratilgan. Sohaga doir o‘ndan ortiq qonun, 30ga yaqin qonunosti hujjatlari qabul qilingan. O‘zbekiston Respublikasining “Ommaviy axborot vositalari faoliyatining iqtisodiy asoslari to‘g‘risida”gi, “Ommaviy axborot vositalarini davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlash kafolatlari to‘g‘risida”gi qonun loyihalari tayyorlangan.

Read more...

“YOMON JURNALISTIKA” formulasi

 

Assalomu alaykum, mafkurasi sog‘lom jurnalist bolam!

Dunyoda bo‘layotgan voqea-hodisalarni kuzatib turibsan. Axborot tarqatishdagi biryoqlamaliklarni-chi? 

Olimlar dunyo jurnalistikasi muammolarini tadqiq etar ekan, “rivojlangan jurnalistika”, “samarali jurnalistika”, “yaxshi jurnalistika”, “yomon jurnalistika” iboralarini qo‘llaydilar.

Read more...

ERKIN SO‘Z MINBARI

Bundan 20 yil muqaddam O‘zbekistonning Birinchi Prezidenti Islom Karimov Oqsaroy qarorgohida sobiq Ommaviy axborot vositalarini demokratlashtirish va qo‘llab-quvvatlash ijtimoiy-siyosiy jamg‘armasi, Milliy matbuot markazi hamda “Hurriyat” gazetasi rahbarlari bilan qariyb to‘rt soat suhbatlashib, matbuotningg jamiyatdagi o‘rni haqida o‘z mulohazalarini bildirgan edi.

Read more...

Dastlabki kunlar, dastlabki yillar

1996 yil dekabrining oxirgi kunlarida milliy jurnalistikamiz hayotida tarixiy voqea yuz berdi – “Hurriyat” mustaqil gazetasi ta’sis etildi! Bu – o‘sha yil 29 avgust kuni bo‘lib o‘tgan Birinchi chaqiriq Oliy Majlisning VI sessiyasida Prezident Islom Karimov ma’ruzasida belgilab berilgan jamiyatda demokratik islohotlarni chuqurlashtirishga doir yo‘l-yo‘riqlarning amaliy isbotlaridan biri edi.

Read more...

SARLAVHA haqida kichik lavha

Sarlavha (ya’ni, lavha yoki matn boshi) gazeta va jurnallar, risola va kitoblar uchun nom (ism) maqomidagi muhim bir unsurdir. Lekin u matn uchun shunchaki bir shartli ramz-belgi emas, matnning mohiyati, mazmuni, maqsadi va vazifasi bilan uzviy aloqador bo‘lgan muhim tarkibiy qismi hamdir. Shuning uchun badiiy asar yoki gazeta-jurnal maqolalariga aniq, o‘ziga xos sarlavha tanlanishi lozim. Uni tanlash muallifdan ancha-muncha mahorat talab etadi. Negaki, maqola mundarijasi unga tanlangan sarlavha bilan chambarchas bog‘liqdir.

Read more...

RASMIY GAZETA o‘z obunachilarini topa olmaydimi?

Ba’zida odamlar o‘rtasida “Rasmiy gazetalar qiziqarli emas”, degan fikrlarga guvoh bo‘lamiz. Ko‘p yillik tajribamga tayanib aytmoqchimanki, gazeta rasmiy yoki ko‘ngilochar bo‘ladimi, o‘z obunachisi uchun foydali bo‘lishi kerak.

Read more...

Jomboy ko‘zgusi

Matbuot davr va jamiyat ko‘zgusidir. Chunonchi, unda hayotimizning turli jabhalaridagi o‘zgarishlar, yutuq va muvaffaqiyatlar, muammo hamda kamchiliklar aks ettiriladi. Ko‘rsatilgan kamchiliklardan to‘g‘ri xulosa chiqarib, uni bartaraf etish choralarini izlagan rahbar kelgusida bunday xato va kamchiliklarni takrorlamaslikka, ishni yetti o‘lchab bir kesish qabilida tashkil etishga harakat qiladi. Bu uning kelgusida ulkan marralarni zabt etishiga, yangi yutuqlarni qo‘lga kiritishiga zamin yaratadi. Buning aksi bo‘lganda esa...

Read more...

IMO-ISHORA NIMALARNI ANGLATADI?

“Hurriyat”ning 2016 yil 30 noyabr sonida “Tana harakatlari nima deydi?” nomli maqolani o‘qib, menda ushbu mavzuga oid jurnalistika kasbi bilan bog‘liq mulohazalar tug‘ildi. Ilmiy dalillarga ko‘ra, ma’lumot almashish vaqtida muloqotning atigi yetti foizi og‘zaki nutqda ifodalanadi, o‘ttiz foizga yaqini turli  tovushlar yordamida yuzaga keladi. Insonlar bir-biri bilan oltmish foizdan ortiqroq holatlarda nutqsiz aloqa o‘rnatadi va nigohlar, imo-ishoralar yordamida suhbatlashadi. Bundan tana a’zolari harakatlari va imo-ishoralarning inson hayotida qanchalik muhim ekanligini ko‘ramiz.

Read more...

Yozgan sari yozging keladi

TANIQLI JURNALIST AHMADJON MELIBOYEV BILAN SUHBAT

Read more...

Dunyo matbuotida nima gap?

Barcha zamonlarda kishilar ommaviy axborot vositalari, ayniqsa, matubotga qarab o‘z nuqtai nazarini, dunyoda, atrofida bo‘layotgan voqea-hodisalarga munosabatini bildirgan. Bugun ham shunday, faqat, matbuot turlari singari fikrlar xilma-xilligi ham borgan sari kuchaymoqda. Jahon matbuotini kuzatar ekanmiz, shunday xulosaga kelamiz.

Read more...

JURNALIST “YOZG'UVCHI” EMAS

Afsuski, jurnalistik surishtiruvlarni odamlar  turlicha qabul qiladi... 

Yozgi ta’til. Oqdaryo tumanidagi “Oqdaryo ovozi” gazetasida amaliyot o‘tadim. Ozmi-ko‘pmi har xil mavzularda materiallar tayyorladim.

Bir kuni qo‘shnim “maqolani boplab yozibsan-da” deb qoldi. Avvaliga hayron bo‘ldim. Keyin  esladim. Yaqinda gazetada “Yangiqo‘rg‘on bozorida tartib bo‘ladimi?” sarlavhali tanqidiy maqolam chop etilgandi.

Read more...

Yilning eng faol yosh jurnalistlari aniqlandi

“Kamolot” yoshlar ijtimoiy harakati, O‘zbekiston Milliy axborot agentligi, O‘zbekiston Milliy teleradiokompaniyasi, O‘zbekiston jurnalistlari ijodiy uyushmasi, O‘zbekiston mustaqil bosma ommaviy axborot vositalari va axborot agentliklarini qo‘llab-quvvatlash va rivojlantirish jamoat fondi hamkorligida besh yildan beri “Yilning eng faol yosh jurnalisti” ko‘rik-tanlovi o‘tkazib kelinayapti.

Read more...

“VODIYNOMA” — MUHIM ILMIY MINBAR

Istiqlol yillarida milliy matbuotimiz tizimi yangi-yangi ilmiy, adabiy-badiiy nashrlar bilan muttasil boyib bormoqda. Ularda chop etilayotgan ilmiy-tahliliy, ijtimoiy-siyosiy va badiiy publitsistik maqolalarda o‘tmish tarixni chuqur o‘rganish, tarix saboqlaridan to‘g‘ri xulosalar chiqarish asosida bugungi va ertangi kunimizning muhim vazifalarini to‘g‘ri belgilab olish zarurligi, mamlakatimizda, ong-tafakkurimiz va turmush tarzimizda yuz berayotgan ulkan o‘zgarishlar, istiqlol g‘oyalari ta’sirida kamolga yetayotgan yoshlarning mamlakat hayotidagi ijtimoiy faolligi, huquqiy madaniyati, ertangi kunimizga bo‘lgan qat’iy ishonchi o‘z aksini topmoqda.

Read more...

MEDIASAVODXONLIK

Reklamalar televidenie orqali takror-takror namoyish etiladi. Birinchi marta ko‘rganda ular odamning g‘ashini keltirishi, ikki-uch marta namoyish etilgach esa tomoshabin fikrini o‘zgartirishi mumkin. Undagi har qanday g‘ayriodatiy ko‘rinish yoki harakatga tomoshabin ko‘nikib boradi. Auditoriya esa o‘zi sezmagan holda reklamada yashiringan g‘oya ortidan ergashadi. Bu borada jurnalist O.Toshboevning: “...yarim-yalang‘och badaniga ko‘pik surayotgan oyimchaning nozli surati aks etgan iroqi sovunning o‘ziyoq milliy axloqqa “o‘lat” tushirish qudratiga ega ekani anglanmaydi ham. Bu hol esa asta-sekin milliy madaniyatga yot qadriyatga ko‘nikma hosil qildirishi, begona madaniyat bilan “emlanayotgan” odamning etini o‘ldirishi bilan xatarlidir. Bu emlashdan so‘ng “ommaviy madaniyat”ning “og‘ir formalari”dan ham seskanmaslik, begonasiramaslik kayfiyati hukmronlik qila boshlaydi” degan fikrini keltirish o‘rinlidir.

Read more...

MULTIMEDIA MATERIALI — konvergent faoliyat mahsuli

Internet imkoniyatlari multimedia materiallarining yaratilishiga eshik ochmoqda. Bu jurnalistlardan tezkorlik, OAV tarmoqlarining barchasida ishlay olish mahoratini talab qiladi. Xo‘sh, bugun qulog‘imizga tez-tez chalinayotgan konvergensiya atamasi nimani anglatadi? Multimedia materialining qanday o‘ziga xos xususiyatlari bor?

Read more...

Jahon demokratik matbuoti tajribasi

Assalomu alaykum, dunyo bilan bo‘ylashayotgan farzandim!

Maktublarimdan birida sobiq sovetlarning yetmish yillik mustabid jamiyatidan qolgan og‘ir asoratlar sabablari haqida fikrlashamiz degandim.

Read more...

USTOZ IBRATI

Adabiy ijod butunligicha individual jarayon bo‘lsa-da, garchi yaxshi she’r yoki hikoya yozishni hech kim o‘rgatolmasa-da, ko‘hna Sharqda ustoz-shogirdlik an’anasiga alohida e’tibor berilgan. Bu an’anada har ikki tomonning o‘z vazifasi, mas’uliyati bor. Eng avvalo, ustoz bilan shogirdni bog‘lab turadigan ruhiy va ma’naviy uyg‘unlik rishtasi mavjud bo‘lishi kerak.

Read more...

LARRI KING

Dunyoda shunday insonlar borki, ular hech qanday maxsus bilimlarni o‘zlashtirmay turib ham, biror sohaning eng sara mutaxassislaridan biriga aylana olishadi. Bunday insonlarga Yaratgan tomonidan tug‘ma iste’dod ato etiladi. Amerikalik jurnalist va teleboshlovchi Larri King ana shunday insonlardan hisoblanadi.

Read more...

TOMOSHABIN EHTIYOJI — MUHIM MEZON

Hozirgi kunda chekka tumanlar ham zamonaviy axborot texnologiyalari yordamida to‘la-to‘kis axborot olish imkoniga ega. Xususan, viloyat teleradiokompaniyalarining zamon talablari darajasida jihozlanishi va sifatli efir uchun yaratilgan shart-sharoitlar buni tasdiqlaydi.

Read more...

  • So'ngi yangiliklar
  • Ko'p o'qilgan

RASMIY SAYTLAR

REKLAMA

REKLAMA

 

 

 

 

 

 

Kalendar

May 2017
S M T W T F S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

.